PUBLICITAT

Garantir l'aplicació del sistema tributari

  • El DTF entrarà en funcionament a partir del proper 1 de febrer coincidint amb el proper període de liquidació de l'IGI. Tindrà un director general i quatre directors adjunts i dependrà del Ministeri de Finances
EL PERIÒDIC
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
L'Agència de baixada del Molí. Foto: EL PERIÒDIC

La fusió del Departament de Tributs i el Cos de Duanes es va fer efectiva amb el Decret aprovat el passat dia 8 de gener pel Consell de Ministres de creació i funcionament del Departament de Tributs i Fronteres (DTF). L'entrada en funcionament d'aquest, però, es determinarà per ordre ministerial, que es preveu que sigui el proper 29 de gener i l'entrada en funcionament serà l'1 de febrer, coincidint amb el proper període de liquidació de l'IGI. El nou Departament queda adscrit al Ministeri de Finances, i tal com va explicar el seu director general, Albert Hinojosa, les seves funcions principals són garantir l'aplicació general i eficaç del sistema tributari i duaner; la gestió, liquidació, recaptació, inspecció i aplicació del règim sancionador dels tributs; el control de la recaptació dels ingressos; la participació en l'elaboració de la normativa i l'emissió de respostes a consultes tributàries. A més del director general, hi haurà quatre directors adjunts, que es nomenaran a Consell de Ministres, i que són persones, segons Cinca «amb una àmplia trajectòria a l'Administració». Aquests dirigiran les àrees d'Afers generals i recaptació, que comptarà amb 17 persones; Gestió i atenció al contribuent, que comptarà amb 19 persones; Inspecció tributària, que tindrà 9 treballadors; i Duana i comerç exterior, amb 53 agents més. Les àrees de Planificació i Estratègia, amb tres persones, i Control intern, amb dues més, dependran del director general. Hinojosa va insistir que «es tindrà una cura especial en l'eficiència i la responsabilitat en la gestió de la informació, perquè a ningú se li escapa que les dades tributàries són informació especialment sensible». Per això es controlarà que els treballadors puguin accedir «a tota la informació necessària, però només a la necessària», i es faran auditories de l'accés a les dades.

Pel que fa al personal que prové del Cos de Duanes i que passarà a altres àrees, el ministre Cinca va assegurar que se'ls mantindrà el seu estatus de funcionaris del Cos especial, tot i que estaran treballant al cos general. A banda de les 103 persones dels departaments, Cinca va dir que calen pocs efectius més. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT