PUBLICITAT

El congrés més important

  • S'espera un miler de participants, que pernoctaran i menjaran al país
E.O.G.
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Alcobé, custodiat per Fina Pastor (esquerra) i Gerard Barcia (dreta), ahir a la seu del Consell General Foto: TONY LARA

Del 4 al 7 de febrer, Andorra acollirà el XIV Congrés de Viabilitat Hivernal, que organitza cada dos anys l'AIPCR –l'Associació Mundial de la Carretera. Aquest és «el congrés més important que mai ha acollit el nostre país», va assegurar el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, davant els membres de la comissió legislativa de política territorial i urbanisme ahir.

S'hi esperen un miler de participants, provinents dels «cinc continents» i «delegacions de 30 països». A més, ja han confirmat assistència set ministres de governs diferents. A més dels de França i Espanya, també hi seran el del Japó, del Canadà i el Marroc, entre d'altres.

L'organització d'aquest congrés té un cost d'1,75 milions d'euros, el 80% dels quals es preveu recuperar amb les inscripcions dels congressistes –uns 500.000 euros–, les aportacions dels patrocinadors –800.000 euros, dels quals bona part provinents del sector privat, als quals el ministre va agrair la implicació– i el lloguer dels espais per als expositors –450.000 euros més.

En aquest XIV Congrés s'han «batut rècords» de participació, segons Alcobé, doncs mai s'havien rebut tantes ponències –250, de les quals se n'han escollit 140.

Alcobé va insistir en que aquest congrés té un «important impacte econòmic». Per diversos motius. El primer és que «l'organització és 100% andorrana», és a dir, que s'han adjudicat els serveis necessaris per a l'organització a empreses del país. 30 persones inscrites al Servei d'Ocupació han tingut o tenen feina durant sis mesos gràcies a l'organització del congrés i mitjançant el programa de treball temporal en benefici de la col·lectivitat, que ha requerit mà d'obra per part del COEX per adequar l'espai perquè aculli un dels espais del congrés. A més, és d'esperar que els participants al congrés pernoctin al país unes quatre nits, segons els càlculs exposats pel ministre. I que mengin en els restaurants del país. Una empresa n'avaluarà l'impacte definitiu.

Però més enllà d'aquests impactes més o menys directes, també n'hi hauria d'haver a més llarg termini, doncs el congrés de Viabilitat Hivernal també situa Andorra com un «aparador i referent mundial en la gestió viària hivernal» –Alcobé va afirmar que un dels motius pels quals l'AIPCR va escollir la candidatura d'Andorra la Vella per organitzar el congrés va ser «l'entorn natural en viabilitat hivernal» i «l'experiència en la gestió d'infraestructures» amb neu i gel. D'altra banda, també servirà per situar Andorra com a destinació de congressos.

El Congrés es desenvoluparà entre el Centre de Congressos de la capital, l'aparcament d'autobusos de Prada Casadet i el Grandvalira Circuit, que acollirà la competició de conducció de llevaneus.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT