PUBLICITAT

Andorra serà la més beneficiada per l'aeroport de la Seu d'Urgell

  • El pla director estima un impacte fins el 2030 de 120 milions d'euros
EL PERIÒDIC
BARCELONA

Periodic
Una avioneta aparcada a l'aeroport de la Seu, fins ara una instal·lació d'ús privat Foto: TONY LARA

El Pla director urbanístic de l'aeroport Andorra-la Seu, elaborat per la Generalitat de Catalunya, estima que el seu impacte econòmic fins a l'any 2030 serà de 120 milions d'euros. D'aquests, gairebé 25 milions impactaran a Catalunya i poc més de 95 milions a Andorra, el 79%, segons va publicar ahir el diari Segre. El rotatiu lleidatà explicava que amb la posada en marxa de vols comercials a l'aeroport Andorra-la Seu, Andorra serà la principal beneficiària, malgrat que l'única administració que ha invertit fins ara per convertir l'aeròdrom en aeroport comercial sigui la Generalitat de Catalunya. Dels 120 milions d'euros d'impacte econòmic que es calcula que tindrà fins l'any 2030, el 79% repercutirà a Andorra, prop de 95 milions d'euros. A més, també va assenyalar que els 25 milions que recauran a Catalunya són inferiors a l'import total que es preveu invertir.

I és que si el cost per obrir la infraestructura als vols comercials és de 2,6 milions d'euros, el pla preveu actuacions futures per un total de 26,2 milions d'euros. Tot i això, cal recordar que el ministre d'Economia i Territori, Jordi Alcobé, va manifestar en diverses ocasions que Andorra jugarà un paper actiu a l'hora de promocionar la infraestructura i cercar les companyies interessades, i que el model de gestió i explotació serà conjunt entre la Generalitat i el Govern d'Andorra.

L'estudi fet per la Generalitat estima que l'obertura als vols comercials suposarà 140 nous llocs de treball directes i indirectes, i que el 2015, l'aeroport rebrà 8.400 visitants dels quals el 75% tindran com a destinació final Andorra. L'impacte econòmic del 2015 superaria lleugerament els 2 milions d'euros, el 2020 seria de prop de 5 milions, el 2025 arribaria als 9 milions i el 2030 fregaria els 12 milions d'euros.

Primer operador aquest estiu / El Segre també va publicar fa uns dies que la companyia Air Andorra comprarà un avió amb capacitat per 46 passatgers per poder iniciar aquest mateix estiu deu vols diaris —cinc en cada sentit— entre els aeroports de La Seu d'Urgell i Barcelona-El Prat. La inversió que la companyia farà per adquirir el nou aparell, que té deu anys d'antiguitat, se situa entre cinc i sis milions d'euros. Els impulsors de la iniciativa calculen que el preu del trajecte serà d'uns 75 euros i la durada del vol d'uns 25 minuts. Per poder operar, la nova aerolínia necessitarà l'autorització del Ministeri de Foment i la reconversió de l'aeroport pirinenc, avui un aeròdrom, en aeroport comercial. Tant una cosa com l'altra estarà a punt el proper estiu, segons van anunciar aquest mes la ministra de Foment, Ana Pastor, el conseller de Política Territorial de la Generalitat, Santi Vila, i el ministre de Territori, Jordi Alcobé en la signatura del protocol d'entesa entre els governs d'Andorra i de Catalunya.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT