PUBLICITAT

Air Andorra preveu transportar 120.000 passatgers el primer any

  • L'empresa ha arribat a un acord amb cinc aerolínies russes
EL PERIÒDIC
ANDORRA LA VELLA

Periodic
Detall promocional de les rutes que vol tirar endavant Air Andorra Foto: EL PERIÒDIC

La companyia aèria Air Andorra, que té l'objectiu de començar a operar a l'aeroport Andorra-la Seu a partir de l'estiu, preveu transportar 120.000 passatgers el primer any d'activitat. Tal com va informar ahir Andorra Televisió, l'empresa ha tancat un acord amb cinc aerolínies russes que aterren a la Terminal 2 de Barcelona, per tal de traslladar els seus passatgers fins al Pirineu evitant les 3,5 hores de carretera. També té previst atreure passatgers de classe mitjana-alta provinents d'Espanya, Alemanya o el Regne Unit.

La directora de comunicació d'Air Andorra, Laura Llorens, va explicar que l'aerolínia preveu començar a operar a l'aeroport Andorra-la Seu a partir de l'agost amb un pont aeri diari amb Barcelona a un preu de 75 euros. Posteriorment, ampliarà les rutes a Tolosa, Lisboa, Madrid i, a l'estiu, també a Eivissa i Mallorca. Per preparar l'operatiu, ja s'han tancat acords amb cinc companyies russes que operen a l'aeroport del Prat. Llorens va indicar que són «companyies que aterren a la T2 com nosaltres i el que volem és traslladar-los a la Seu evitant les 3,5 hores de carretera».

L'empresa vendrà els bitllets directament des del seu web, sense la intervenció de majoristes de viatges. Tot i així, ha iniciat converses amb una agència de viatges andorrana per oferir paquets turístics tancats. La companyia té previst promocionar Andorra com a destinació d'esquí en mitjans nord-americans per atreure clients de Florida i d'altres països llatins de la zona.

D'altra banda, els actuals socis de la companyia tenen previst tancar aquest mes una nova ampliació de capital de més de 300.000 euros. A més, els mesos vinents volen oferir la possibilitat que es puguin comprar accions de la companyia des d'Andorra.

Capacitat per a 46 passatgers / Recentment, la companyia aèria va anunciar la compra d'un avió turbohélice, amb capacitat per 46 passatgers, per poder iniciar deu vols diaris –cinc en cada sentit. Els vols estan pensats per a clients amb un poder adquisitiu mitjà-alt i fins i tot es preveu oferir un servei per acompanyar al viatger fins a la seva destinació final, és a dir fins l'hotel.

La inversió que la companyia farà per adquirir el nou aparell, que té deu anys d'antiguitat, se situa entre cinc i sis milions d'euros. Els impulsors de la iniciativa calculen que el preu del trajecte serà d'uns 75 euros i la durada del vol d'uns 25 minuts. L'alternativa, l'autobús, requereix de tres hores a través del túnel del Cadí.

Per poder operar, la nova aerolínia necessitarà l'autorització del Ministeri de Foment i la reconversió de l'aeroport pirinenc, avui un aeròdrom, en aeroport comercial. Tant una cosa com l'altra estarà a punt el proper estiu, segons van anunciar aquest mateix mes la ministra espanyola de Foment, Ana Pastor, i el conseller de Política Territorial de la Generalitat, Santi Vila, en la signatura d'un protocol d'entesa per al desenvolupament d'aquest aeroport.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT