PUBLICITAT

Pedro Jóia omple el Comunal de fado

EL PERIÒDIC

ESCALDES-ENGORDANY
PEDRO JOIA
El guitarrista portuguès, ahir al Teatre Comunal d’Andorra la Vella. Foto: TONY LARA

El personal tenia mono de fado: normal, perquè feia moltes llunes que teníem amb qui ni amb que matar el cuquet. Així que no és estrany que Perdo Jóia (Lisboa, 1970) omplís ahir el Comunal de la capital, cortesia de  la Casa de Portugal, Penya Encarnada i Alto Minho. Val a dir que Jóia és un fadista sui generis, que li ha donat la volta al gènere i que beu directament de la tradició d’Armando Freire Salgado, Amandinho, i Carlos Paredes, dues de les patums e la guitarra portuguesa. De tots dos en va tocar ahir peces –Dança palaciana, Cançao i Verdes anora, del segon; i Meditando, Fado Armandinho, Maldito Fado i Fado en mi menor, del primer– amb l’acompanyament del Quarteto Arabesco, formació de cordes –violí, viola i violoncel– que toca amb instruments d’època i especialitzat en el repertori barroc. Jóia va recalar al Comunal procedent del Palau de la Música de Barcelona, i entre les autoritats que van assistir al concert hi havia la cònsol de la capital, Rosa Ferrer, i el ministre d’Exteriors, Gilbert Saboya. 


Per a més informació consulti l'edició en paper.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT