PUBLICITAT

Les G.Series acollirà cinc proves en el desè aniversari

  • L'Automòbil Club d'Andorra manté l'acord amb Dorna per tenir pilots d'èlit
ALBERT CANES
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
Xevi Pons, campió de l'edició del 2014 de les G.Series BPA, en una de les proves de l'any passat al Circuit Foto: ÀLEX LARA

El desè aniversari de les G.Series BPA vindrà acompanyat de varies novetats que, segons el secretari de l'Automòbil Club d'Andorra (ACA), Antoni Sasplugas, faran la competició «més atractiva pel públic i pels pilots».

Aquest any es modificaran diferents aspectes de la competició per millorar en tots els sentits l'espectacle. El canvi més significatiu és el dels horaris, els quals s'alleugeriran per comoditat dels pilots i la dels espectadors; es faran únicament cinc curses –i no sis– i es disputaran al matí i a la tarda, acabant a les 19:00h, com a molt tard. El dies de cursa seran el 10, 17 i 31 de gener i el 7 i 21 de febrer. El 21 de desembre es farà l'assaig general.

La corba «joker», que la temporada passada es va aplicar esporàdicament, serà obligatòria en totes les curses degut al gran èxit que va comportar en la darrera edició.

L'ACA va confirmar també la continuació de l'acord amb Dorna, propietari de l'equip MotoGP, per a participar en la categoria reina de les G.Series BPA i portaran dos cotxes amb pilots del mundial de motociclisme com a convidats. A banda d'aquests pilots mediàtics, les G.Series BPA continuaran oferint l'espectacle del «The Duelo» que l'any passat va funcionar tant bé. L'objectiu d'aquest any és portar a més personatges relacionats amb el món del motor per a participar en aquesta part i que vinguin pilots d'altres llocs que no siguin d'Espanya o Andorra únicament.

El pàdoc del Circuit d'Andorra-Pas de la Casa ha estat millorat, gràcies a la col·laboració del Ministeri d'Economia, i s'ha fet més ampli i còmode. També s'han modificat algunes proteccions del circuit i això permetrà que es facin curses en els dos sentits –tres curses en l'habitual i dues a l'inversa– garantint la màxima seguretat, hi hagi o no hi hagi la suficient neu.

Finalment, la categoria de dues rodes motrius s'ha modificat i els Volkswagen Golf Mk I només podran ser conduits per un pilot. A més, desapareixerà la Sèrie 2, donant pas a que hi hagin dues finals.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT