PUBLICITAT

L'ACA treballa perquè Carchat sigui al Mundial de Ral·lis en el 2015

  • El pressupost arriba als 380.000 euros, amb l'acord d'ACSM i Hankook, però en falten encara 120.000
R. MORA
ESCALDES-ENGORDANY

Periodic
El Mitsubishi Lancer Evo X de Joan Carchat i Claudi Ribeiro que avui debuta en el Ral·li RACC Catalunya i que ho farà en 2015 al Mundial Foto: EL PERIÒDIC

Joan Carchat era l'aposta de l'Automòbil Club d'Andorra ara fa uns anys i després d'anar sumant els passos de formació, de passar per categories inferiors, ral·lis menors, anar pujant i millorant, i en haver completat una projecció que s'ha assentat finalment amb la bona actuació d'aquesta temporada 2014 al Campionat d'Espanya de Ral·lis d'Asfalt (CERA), la decisió següent era buscar-li un espai en el Campionat del Món. Dit i fet, per a la temporada 2015 l'ACA ha estat treballant juntament amb ACSM Team i Banco Madrid per poder incorporar-lo al calendari de Producció N. El pressupost serà de 380.000 euros, amb l'acord d'ACSM i la marca de pneumàtics Hankook, tot i que encara en falten 120.000 per tancar-ho.

Joan Carchat ha estat campió d'Espanya del Grup N aquest any, amb el Mitsubishi Lancer Evo X de l'ACSM Rallye Team, després d'una temporada en què ha premiat la seva regularitat en la competició, salvant problemes però sempre mantenint el ritme respecte als seus rivals, que finalment han hagut de claudicar davant d'ell i el seu copilot Claudi Ribeiro. Ara tindrà el premi del Mundial 2015, objectiu pel que treballa l'ACA fa temps. Aquests dies i fins diumenge, però, Carchat viu un primer tast amb la seva presència al Ral·li RACC Catalunya.

EN LA CATEGORIA PRODUCCIÓ N / La presència del pilot ordinenc al circ mundial serà a la categoria de Producció N. Això forma part de la planificació de l'ACA i del mateix pilot per superar els estadis adients sense un excés de pressa, tot sabent que per arribar a l'elit has de passar per la base. Així mateix, evidentment aquí hi ha un component econòmic que evita, per l'alta despesa que suposa, ser entre la màxima categoria mundialista.

PRESSUPOST DE 380.000 EUROS / Per a l'aventura mundialista de Joan Carchat, la previsió del pressupost és de 380.000 euros. En aquest aspecte són importants les apostes de l'ACSM Rally Team, Banco Madrid i Hankook, que continuarà calçant el Mitsubishi Lancer Evo X que ha estat pilotant l'andorrà aquesta temporada que és a punt de finalitzar.

EL FULL DE RUTA DE L'ACA, FIL PER RANDA / Una de les coses que més destaca de la progressió de Joan Carchat és que la seva evolució ha transcorregut seguint uns passos molt marcats per l'Automòbil Club. La idea és que la seva formació es fes de manera ordenada, sense voler precipitar-se per instal·lar un pilot de futur directament en l'elit. Així, Carchat ha competit en el Volant RACC, prova que va guanyar en 2010. També ha estat pilot de la Copa Suzuki, trofeu que també va vèncer el 2011. Després va passar pel CERA amb un Porsche 911 GT3, per arribar després, de la mà d'un altre gran espònsor, BPA i la seva filial Banco Madrid, a la marca Renault, que va apostar per ell en la que, potser, va ser la temporada més fluixa pels diferents problemes mecànics que va tenir al llarg del 2013 amb el vehicle de la marca francesa. A partir d'aquí, l'aposta va ser ACSM Rallye Team i el Mitsubishi Lancer Evo X en el Grup N del CERA, i aquí és quan ha acabat per consolidar el seu pilotatge. Aquest equip també compta amb Xevi Pons i Àlex Haro, parella que segurament també hi serà al Mundial i que en 2014 ha estat competint amb el Ford Fiesta R5.

EL PREMI DEL RAL·LI DE CATALUNYA D'AVUI / Avui precisament comença el Ral·li RACC Catalunya on hi són presents Carchat i Ribeiro. Aquest ha estat el premi que s'han guanyat després de ser campions d'Espanya en el CERA en el Grup N. «Estem molt il·lusionats amb el nostre primer ral·li del Mundial, és una cosa que ens dóna una responsabilitat molt especial perquè correm davant dels millots pilots del món i davant de la nostra afició», va manifestar l'ordinenc aquesta setmana. «El nostre objectiu princial és acabar un ral·li tan llarg i complicat, i sobretot gaudir molt».

PRIMERA COMPETICIÓ EN TERRA / Carchat assegura que en aquest Ral·li RACC Catalunya debuta en competició en terra: «Mai ho he fet, així que procurarem agafar el feeling i el ritme quan abans millor quan tinguem aquesta superfície, i també». Amb tot, la idea és continuar sumar experiència com ho ha estat fent al llarg dels últims quatre anys: «Sortirem a gaudir d'aquesta excel·lent oportunitat que és participar en el RACC Catalunya com a premi a la temporada que hem realitzat».



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT