PUBLICITAT

La Seu d'Urgell

Air Andorra amenaça abandonar el projecte de l’aeroport de la Seu

La companyia es dóna un termini de dos mesos perquè es regularitzin els serveis de bombers i maletes

Per JOSEP ROMERO

Personal d’aviació en la pista d’aterratge de l’aeroport Andorra-La Seu, a la comarca de l’Alt Urgell.
Personal d’aviació en la pista d’aterratge de l’aeroport Andorra-La Seu, a la comarca de l’Alt Urgell. | TONY LARA
L’aeroport de la Seu d’Urgell no acaba de tirar endavant com infraestructura per tal que pugui acollir vols comercials i de viatgers. Ara mateix encara no té regularitzats tots els serveis com són el servei d’extinció de bombers i el d’equipatge de maletes.

En el primer cas una empresa va presentar una denúncia a la Fiscalia per presumptes irregularitats en l’adjudicació del servei d’emergències que es va concedir a una empresa privada. La companyia que va recórrer el concurs sosté que, abans de l’adjudicació, un camió de l’empresa guanyadora ja hauria operat a l’aeroport pintat d’un altre color i propietat del Parc Químic de Tarragona. Les condicions de l’adjudicació no haurien contemplat, en un principi, que l’empresa guanyadora hagués de facilitar un vehicle, ja que d’això se n’encarregaria l’administració. Pel que fa al servei d’equipatge de maletes, encara no està licitat i el que hi ha fins ara és un acord de conveni per un període de sis mesos.

Air Andorra / En aquest context la companyia Air Andorra s’ha fixat un termini de dos mesos per aconseguir poder volar a la Seu. Si durant aquest temps Aeroports de Catalunya, el seu actual propietari, no resolt l’adjudicació dels serveis pendents, fonts de l’empresa van amenaçar en retirar -se del projecte i optar «per poder volar amb una altra ruta ja el temps juga en contra nostra», van matisar.

Al respecte, no van amagar «el seu cansament» per no poder enlairar l’avió que van comprar i que té capacitat per 46 passatgers. L’aparell i el desenvolupament de la mateixa companyia han comportat fins al moment una inversió econòmica al voltant del milió d’euros.

Davant aquesta situació d’inseguretat els seus responsables creuen que ja ha arribat el moment de prendre una decisió definitiva que permeti saber si «realment hi ha interès per donar el caire comercial a la infraestructura».

En principi, Air Andorra està en disposició de fer deu vols diaris, cinc en cada sentit, entre els aeroports de la Seu i Barcelona. Els seus impulsors calculen que el preu del trajecte serà d’uns 75 euros i la durada del vol d’uns 25 minuts.

Reobertura del projecte / El 4 de juny de 2010, la Generalitat de Catalunya va reobrir la infraestructura com a aeròdrom privat després de renovar les instal·lacions i la pista. Aquesta instal·lació, que havia estat en mans privades, havia tancat les seves portes el 1984.

Actualment, i amb 9.750 operacions realitzades, l’aeroport té cinc hangars construïts i disposa d’un servei de restauració i un altre de combustible per a les aeronaus. La Generalitat va ser la única administració que ha invertit fins ara per convertir l’aeròdrom en aeroport comercial. Dels 120 milions d’euros d’impacte econòmic que es calcula que tindrà fins l’any 2020, el 79% repercutirà a Andorra, prop de 95 milions d’euros.

A més, cal tenir en compte que els 25 milions que recauran a Catalunya són inferiors a l’import total que es preveu invertir.

Comenta aquest article

PUBLICITAT