PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Arriba el dia desitjat

Arriba el dia desitjat

Per JOAN JOSEP BLASCO

Els mecànics d’ACSM posen a punt els vehicles de Sousa i Carchat a Matosinhos.
Els mecànics d’ACSM posen a punt els vehicles de Sousa i Carchat a Matosinhos. | ACSM
No ha estat un camí gens fàcil. Joan Carchat tenia garantit ser al Mundial de ral·lis amb un equip professional i un patrocinador important que li donava el suport exonòmic necessari. Dos braços que comportava afrontar una temporada amb confiança per poder ser en set proves del calendari. Però l’esclat del cas Banco Madrid, que va significar la liquidació de l’entitat, va fer que es quedés sense el principal espònsor i que el projecte quedés enlaire. Però l’ordinenc no va defallir per complir el seu objectiu de ser entre els millors i avui prendrà la sortida, com tenia previst des d’un inici, del Ral·li de Portugal, cinquena prova del calendari.
La necessitat amb la que es va trobar per no renunciar al projecte va portar a Carchat a iniciar una campanya de micromecenatge que va sorgir efecte i el permet ser al país lusità. Dilluns va realitzar un test, posant-se per primer cop al volant del  Mitsubishi Lancer Evo X recentment adquirit a Estònia. Dimarts i dimecres van ser dies de reconeixements, per poder prendre notes i habituar-se a la nova màquina, tot i que «porta una altra electrònica. No ens ha donat temps a canviar-la a la que estem acostumats. Ja ho farem després d’aquesta prova», assegura Carchat, que competeix en la classe de Promoció de WRC2 i que al costat de l’habitacle del vehicle té com a copilot a Claudi Ribeiro.
Després de reconèixer el traçat, «es presenta com un ral·li dur i llarg, en el que les segones passades estaran molt trencades, sent la clau cuidar el cotxe al màxim i mantenir el mateix temps un bon ritme de cursa”. Comprova que “hi ha trams de tot, ràpids i tècnics. Serà un ral·li dur d’acabar. Trobarem moltes pedres i interiors trencats. Hi ha moltes trampes». I té la intenció de superar tots els entrebancs que es trobi al llarg del recorregut, perquè «el principal objectiu en aquest primer ral·li serà acabar-lo i recuperar la forma i el ritme, ja que des del novembre que no em pujo a un cotxe de carreres. Ens fa falta rodar molt sobre terra, que és una superfície que m’agrada però que poc hi he competit, ja que l’única experiència ha estat el RACC del 2014».
Ser a Portugal, amb tot el que ha costat, és tot un repte. I també fer un bon paper, que permeti tenir notorietat de cara a la resta de temporada. «Si podem acabar i fer un bon resultat serà l’excusa perfecta per trobar gent perquè ens doni suport», afirma Carchat, remarcant que «la fita és acabar sí o sí. Només faltaria que passés alguna cosa amb el cotxe». El que no farà serà aixecar el peu de l’accelerador, tot i que per evitar incidències pilotarà amb cap: «Si vas a assegurar és quan tens esglais perquè no estàs del tot concentrat. El xip serà el de sempre i tenir els ulls ben oberts. Posarem un ritme, sense prendre riscos i ja ho avaluarem al final si el pugem si ens va de ser en una plaça o una altra».
Avui es realitza shakedown i una superespecial de 3,36 quilòmetres al circuit de Lousada. Després d’una dècada disputant-se al sud del país, a l’Algarve, el Ral·li de Portugal torna al nord, amb seu a la localitat de Matosinhos, prop de Porto. En total seran setze trams cronometrats. Del total de 1.526,16 quilòmetres del traçat, 351,67 són d’especials. Després del primer tast d’avui, demà els equips es desplacen a Viana do Castelo per fer front a dos bucles de tres especials. Dissabte serà la jornada més llarga, amb trams elevats a la Serra do Marao. Diumenge el recorregut torna a comptar amb l’especial de Fafe i el seu espectacular salt, que en la segona passada del dia donarà punts extra als tres pilots més ràpids. 
 
rècord d’ogier/ El francès Sebastien Ogier arriba com a líder després de guanyar en les tres primeres cites del calendari, a Montecarlo, Suècia i Mèxic. Té l’oportunitat de sumar la seva cinquena victòria a Portugal, que el permetria igualar el rècord de triomfs que té el finlandès Markku Alen.
 
equip acsm / Carchat segueix una temporada més a l’equip ACSM. En aquest ral·li comparteix aventura amb el portuguès Bernardo Sousa, amb Hugo Magalhaes com a copilot, que substitueix a Xevi Pons, que encara es troba convalescent de les lesions patides en un accident setmanes enrera a Bolívia. Condueix un Peugeot 208 T16 i també competiex en la categoria WRC2.
 
Inscrit a Sardenya / El plantejament inicial de Carchat era completar un programa amb set proves del Mundial. A pesar de l’important trasvals econòmic amb què s’ha trobat, continua apostant per poder-lo realitzar. Però no amb la seguretat d’abans de la marxa del patrocinador. De moment ja està inscrit per a la següent prova, el Ral·li de Sardenya, que es disputarà de l’onze al catorze de juny. «Vaig ral·li a ral·li. He de trobar el pressupost per cadascun».
PUBLICITAT
PUBLICITAT