PUBLICITAT

La Seu d'Urgell

Obertura amb controvèrsia

«Els petits comerços veuen impossible competir amb una multinacional», afirma la CUP

Per EL PERIÒDIC

Pintada de protesta en el pàrquing del nou supermecat.
Pintada de protesta en el pàrquing del nou supermecat. | EL PERIÒDIC
L’obertura del supermercat Mercadona no ha deixat indiferent ningú, no tan sols a la Seu i voltants, sinó també a Andorra. Ahir molts clients van esperar l’obertura en el seu primer dia de cara al públic per estrenar unes instal·lacions que s’han construït en temps rècord. Aquest centre comercial, però, no ha rebut la benvinguda de tots, perquè el sector de l’alimentació de la Seu d’Urgell està en alerta davant del que pot ocórrer quan un establiment de les dimensions i repercussió com el de la cadena de Juan Roig irromp en una localitat. L’efecte en la resta de comerços és evident, amb una baixada de vendes i una diversificació de l’oferta que no acaba de convèncer alguns dels petits empresaris del sector. 
 
El nou recinte comercial de la capital de l’Alt Urgell es posa en funcionament amb una superfície d’uns 1.500 metres quadrats i amb un aparcament cobert just a sota de la planta de venda. La posada en funcionament ha suposat la creació de 50 llocs de treball, destinats preferentment a veïns de la ciutat d’acord amb allò que havien pactat l’empresa i l’Ajuntament. 
 
El primer dia d’activitat, força veïns i curiosos es van apropar fins a l’espai de l’antiga Mavisa per conèixer el supermercat des de dins. Les obres s’han dut a terme al llarg d’aquest hivern i primavera i han inclòs la urbanització de l’entorn, amb la creació de noves places d’aparcament, un nou vial que connecta les avingudes Salòria i Valls d’Andorra i una zona verda. La planta segueix el model d’altres supermercats que ha obert recentment l’empresa.

Batalla ho veu positiu
Tal com ja es va reflectir a la recent campanya electoral, l’arribada de Mercadona genera reaccions contraposades al municipi. L’alcalde de la Seu d’Urgell en funcions, Albert Batalla (CIU), considera que el nou supermercat de la localitat aportarà més elements positius que negatius a la ciutat. Batalla defensa que «ser capital comercial implica avançar i combinar bé nous formats (Mercadona) amb un comerç de proximitat que innova», i en aquest punt, va destacar la iniciativa de la Shopping Night que es durà a terme avui divendres a la nit, amb la implicació d’una vuitantena de comerços locals.
 
La CUP, totalment en contra
En canvi, des de la CUP es van mostrar ahir molt més crítics davant d’aquesta obertura, pels efectes que pugui tenir per a la resta del poble. Des d’aquest partit polític es va emetre ahir un comunicat en què auguren que el nou espai «afectarà negativament el teixit comercial local i la producció agroalimentària de proximitat», ja que, segons afirmen, «els petits comerços veuen impossible competir amb una multinacional centrada en les grans explotacions en països tercers, on es donen condicions d’esclavatge, i que treballa sense cap respecte per el medi, cosa que els permet vendre els seus productes a preus molt per sota del cost de la producció local». 
La CUP creu que aquest model farà augmentar la precarietat i les desigualtats, i ha fet una crida «als veïns i veïnes de la Seu a continuar comprant a les petites botigues i recolzar els productes de proximitat». Ahir, de fet, aquest partit va enviar als mitjans de comunicació unes fotografies amb la silueta d’un cadàver al terra que simulava el comerç local. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT