PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

La Generalitat aposta pel turisme de natura als espais protegits

Es preveu crear la Taula de l’Ecoturisme i invertir mig milió d’euros en un pla de promoció

Per EL PERIÒDIC

Turistes passejant per les muntanyes del Parc Natural de l’Alt Pirineu.
Turistes passejant per les muntanyes del Parc Natural de l’Alt Pirineu. | EL PERIÒDIC
el Parc Natural del Cadí-Moixeró i el Parc Natural de l’Alt Pirineu, formaran part del nou Pla de foment del turisme de natura que el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, van presentar el passat dijous .
I segons els impulsors, aquest pla «és l’instrument que defineix l’estratègia per impulsar l’ecoturisme a Catalunya», especialment en els espais naturals protegits (ENP) del país. L’objectiu doncs, és posicionar Catalunya com a referent en matèria de turisme de natura a la regió mediterrània a partir de la valorització i conservació dels seus recursos naturals, culturals i paisatgístics, a més de la contribució al desenvolupament local del territori. D’aquesta manera, Vila va assegurar que «la natura ha de ser un element vertebrador de la projecció de Catalunya al món». Per la seva banda, Puig va explicar que «el pla s’emmarca en l’aposta del govern català per la qualitat, la sostenibilitat i la responsabilitat».
 
Pel que fa a la seva estructuració, el Pla proposa 50 actuacions a curt (1-2 anys) i mig-llarg (3-5 anys) termini per impulsar i consolidar el turisme de natura a Catalunya, «un producte amb una demanda a l’alça». 
A més, l’elaboració d’aquest pla respon a una de les directrius del Pla estratègic de turisme de Catalunya 2013-2016, que detecta com a oportunitat la posada en valor de la gran diversitat de recursos naturals i culturals, en forma de productes i experiències turístiques competitives i sostenibles.
 
Activitats del pla / De totes les propostes, en destaquen dues que es duran a terme de manera immediata: una n’és la campanya de promoció que es durà a terme a partir del mes d’octubre, aquesta estarà dirigida principalment als nuclis urbans de Catalunya, Espanya i el sud de França. Valorada en mig milió d’euros i sota l’eslògan ‘Catalunya és casa teva’, se centrarà en suports en línia, xarxes socials i publicitat exterior (opis i lones de gran format), premsa i revistes de viatges. També es preveuen accions especials a canals temàtics i de viatges. L’altra activitat és la creació de la Taula de l’Ecoturisme. Aquest ens neix per sumar els esforços del sector privat i de les administracions públiques implicats perquè l’ecoturisme català esdevingui una oferta de prestigi i de referència. 
 
Criteris ENP/ Destacar que el model de gestió del turisme de natura als ENP de Catalunya està fonamentat en cinc principis bàsics: la contribució a conservar el patrimoni; la millora del desenvolupament local (i la creació d’ocupació estable en les àrees rurals); l’oferta d’una experiència d’alta qualitat als visitants; l’atraure un visitant (proper i llunyà) interessat en els valors naturals dels ENP i la cultura, i el foment de la cooperació entre els gestors dels ENP i el sector turístic. Destacar que el 30% del territori català, té alguna figura de protecció pels seus valors naturals. 
PUBLICITAT
PUBLICITAT