PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Un altre pilot ‘top’ per formar el futur campió del Dakar

El Team Peugeot Total fitxa Loeb i aplega un equip de somni que serà clar favorit el 2016 en cotxes

Per Iván Moure

Cyril Despres mai ha volgut saber res de la segona posició, ni tan sols l’any passat, quan va fitxar pel Team Peugeot Total i va abandonar la categoria de motos del Dakar, la qual ha guanyat en cinc ocasions, per passar-se a la de cotxes.
 
És evident que les quatre rodes, però, són paraules majors. El pilot d’Arinsal somia entrar en el selecte grup de persones que han guanyat en quatre rodes i dues. Només ho han aconseguit. Un és Stéphane Peterhansel, que va guanyar sis en motos, l’últim el 1998, i cinc en cotxes, el primer el 2004; Hubert Auriol, amb dos en motos, l’últim el 1983, i un en cotxes, el 1992; i Joan Nani Roma amb un de cada, el 2004 i el 2014. Sis anys va necessitar el primer, nou el segon i deu el tercer. Despres va aixecar l’últim entorxat de motos el 2013 i va ser aquest gener quan va viure la primera experiència al volant del Peugeot. El pilot d’Arinsal té clar que vol entrar a formar part d’aquesta selecta llista però també sap que cal formació i molta paciència. «De moment no em veig guanyant», va reconèixer ahir en declaracions a EL PERIÒDIC, recordant els anys que van passar per als tres campions de motos i cotxes. «L’aprenentatge és llarg però no tinc dubtes que estic a l’equip ideal».
 
En matèria didàctica, no hi ha dubte que està a l’escola perfecta. Peugeot ja el va tenir l’any passat absorbint informació del totpoderós del Dakar Peterhansel, d’una altra eminència dels volants com Carlos Sainz i ahir es va fer oficial el fitxatge del millor corredor de la història dels ral·lis, dominador absolut del Mundial (WRC) entre el 2004 i el 2012. Tots quatre formen un equip que serà el clar favorit el 2016 en la categoria de cotxes. Ell, com ha dit, no es veu encara com un candidat però l’arribada de Loeb fa que siguin ja tres pilots ‘top’ els que el puguin formar per convertir-se en un campió de cotxes més d’hora que tard. Així ho sent el propi Despres: «És com si em posen un euro al meu cap i em diuen que sóc un futur guanyador del Dakar. El recolzament que tinc a dia d’avui és enorme».
 
El pilot de Fontainebleau se sent com algú en formació però no creu que Loeb estigui com ell fa ara un any: «Sí que dóna un salt important però ve dels ral·lis i no comença de zero». Perquè el Dakar, segons va explicar, no només és desert: «També hi ha pistes de velocitat i 
Loeb em pot ensenyar a anar ràpid en aquests trams. Ens coneixem des de fa cinc o sis anys perquè és francès i pilot de Red Bull, com jo. Per sobre de tot crec que ens ho passarem molt bé... Per a mi és tot un luxe tenir-lo al meu costat».
 
FAMILIARITZAT AMB EL NOU COTXE

Si ahir Peugeot va presentar Loeb com un nou integrant de l’equip del Dakar, no fa ni una setmana havia mostrat al món el cotxe de l’edició del 2016, el 2008 DKR16, amb una evolució centrada en corregir tot allò que no va funcionar l’any passat. S’ha treballat en l’estabilitat i el cotxe té 20 centímetres més, tant d’ample com de llarg, 50 cavalls més de potència, una caixa de canvis més adaptada i una suspensió preparada per anar bé en desert i pistes de velocitat. Tot això ha fet  que el cotxe perdi entre 250 i 300 quilos, per a Despres «el detall més important».
 
PRIMERES SENSACIONS A XINA

El resident no ha provat encara el cotxe nou, però al ral·li de Xina que va acabar la setmana passada va dur un cotxe que no era l’antic, sinó que tenia «modificacions del nou, tret del xassís», és a dir, els neumàtics, la potència del motor, el nou turbo i el pes. Allà va obtenir una fantàstica segona posició. «Tenir aquest cotxe m’ha canviat la vida», va justificar-se Despres. Ell, però, també ha mostrat símptomes de millora. Per exemple, allà hi va córrer Christian Lavieille, sisè al Dakar 2015. Despres havia estat el 34. «Gairebé cada dia he acabat per davant d’ell i també he estat molt a prop dels temps de Peterhansel [que va ser el guanyador]. Encara estic lluny de lluitar per guanyar però en un any crec que he viscut una gran evolució al volant». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT