PUBLICITAT

Sant Julià de Lòria

Una cinquantena de famílies reben ajuda de Càritas de Sant Julià

Chisvert assegura que els casos de pobresa crònica han disminuït

Per EL PERIÒDIC

Chisvert, Teruel i González durant la roda de premsa celebrada ahir.
Chisvert, Teruel i González durant la roda de premsa celebrada ahir. | ANA / B.N.
El servei de Càritas parroquial de Sant Julià de Lòria ha atès aproximadament una cinquantena de famílies durant l’any 2015. Així ho va confirmar ahir el seu president, Jordi González, durant la presentació dels resultats de la darrera campanya de Nadal de recollida d’aliments i el nou web, el primer de Càritas parroquial del país. 
 
El mossèn de la parròquia, Pepe Chisvert, va exposar que «ens hem mogut amb unes xifres molt similars a les del 2014», però va matisar que «hem detectat una disminució de les situacions de pobresa que definíem com a cròniques». D’aquesta manera, Chisvert va comentar que fa quatre anys es va notar una punta molt alta d’ajudes directes, però que «sembla que a poc a poc les famílies comencen a respirar».
 
Quant al desenvolupament del web, González va explicar que «necessitàvem anar més enllà» i va afegir que gràcies a aquest lloc en línia es posen a l’abast de tothom les diferents accions que es realitzen des de Càritas de Sant Julià de Lòria. Així, d’entre les diferents opcions que ofereix la pàgina web, Chisvert va detallar que totes les persones interessades «poden veure qui hi ha al darrere de Càritas de Sant Julià, on estem ubicats i què és tot el que podem fer». A més, tant el mossèn com el president de Càritas de la parròquia van informar que el web també és un punt d’informació «ideal» per a totes aquelles persones que vulguin col·laborar, sigui amb voluntariats o bé amb una aportació econòmica. D’entre les diferents opcions d’ajut que es poden consultar, Càritas posa a disposició dels usuaris un servei d’atenció personal directa, adquisició d’aliments, pagament de despeses, gestió d’ajuda alimentària, entre altres. 
 
D’altra banda, Chisvert també va desenvolupar que amb aquest web es fa una tasca de transparència, ja que «semestralment publiquem el nostre balanç de comptes i tothom pot veure on es destina fins a l’últim cèntim». «Tots els fons que recollim des de Càritas es destinen sempre a l’ajuda directa», va assegurar.
 
Quant al principal repte d’enguany, Chisvert va dir que el més important és detectar les situacions de pobresa, ja que «si no ho sabem, no podem actuar». «La millor manera per aconseguir-ho és des de la discreció», va apuntar. En aquest sentit, Chisvert va agregar que la prioritat és arribar a aquelles persones a les quals ara mateix no s’està arribant, tot i que «els indicadors que tenim ens diuen que les situacions més greus, de caràcter crònic, han disminuït».
 
Per la seva banda, la consellera de Turisme de la parròquia, Meritxell Teruel, va comunicar que s’han instal·lat una sèrie de codis QR, en català, castellà, anglès i francès, a l’església de Sant Julià de Lòria perquè els turistes que la visitin puguin obtenir tota la informació de les imatges representades. 
 
Finalment, quant a la campanya de Nadal, González va notificar que s’han recaptat un total de 5.914 unitats d’aliments, xifra una mica inferior a la de l’any 2014, en què es van recollir un total de 7.278 unitats. Tot i això, va declarar que «el resultat d’enguany ha estat molt positiu» i va aclarir que la disminució respecte al 2014 «ve donada perquè tots els donatius han estat fets per persones i famílies de la parròquia sense cap aportació significativa de grans lots procedents d’empreses». 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT