PUBLICITAT

Andorra La Vella

Orobitg converteix en poesia les seves experiències com a pastor

L’artista uneix els versos com una progressió entre foscor i llum

Per ESTEFANIA GRACIA

L’artista Arnau Pérez Orobitg amb el poemari ‘Distàncies’, ahir.
L’artista Arnau Pérez Orobitg amb el poemari ‘Distàncies’, ahir. | EDITORIAL ANDORRA
L’artista Arnau Pérez Orobitg va presentar ahir el llibre Distàncies, on hi recull tot un seguit de versos relacionats amb la natura i la seva estància –com a pastor– als Alps francesos. Amb aquest treball, l’autor ha volgut transmetre certes reflexions «que m’ha donat la muntanya i que sovint dins de la societat s’esvaeixen». 
 
Orobitg assegura que la poesia recollida en aquesta publicació s’ha de llegir com una progressió, «ja que ascendeix des de la foscor a la llum», un factor que difícilment es pot trobar en els anteriors treballs de l’artista, doncs ell mateix assegura que les seves referències i composicions «sempre han girat entorn a l’obscuritat». Les influencies d’Orobitg passen per Agustí Bartra, Emilie Durkheim o Pulitzer Anne Sexton, entre altres. Tot i mostrar una escletxa de claror en aquesta darrera obra, l’autor destaca que en el decurs de la vida la foscor «sempre hi està present, amb el món que tenim, no ens podem sentir positius».
 
Distàncies, de l’Editorial Andorra, també es presentarà avui a les 20.00 hores a La Fada Ignorant, a Andorra la Vella. En un acte lliure on també hi assistirà el crític Sam Abrams, encarregat de realitzar el pròleg del poemari. 
 
Orobitg ha treballat d’escultor, dibuixant, pintor muralista, il·lustrador, retratista, professor d’escola d’art, muntador d’exposicions i regidor d’espectacles i cinema. Tot i seguir tocant aquests àmbits, l’artista ja té en ment un segon recull de versos que podrien sortir a la llum properament. Es tracta d’un llibre –encara en construcció– que anirà reforçat amb il·lustracions d’Orobitg. 
 
Modernisme i noucentisme / Abrams destaca en el pròleg que Distàncies té «una doble importància, històrica i artística». «És un document històric únic, una veritable primícia, que significa, amb un retard dilatat –val més tard que mai–, la superació de la fractura entre modernistes i noucentistes que ha durat més d’un segle al si de la poesia catalana». 
 
Una temàtica entrellaçada / Tot i tractar-se de poemes difer-enciats, l’obra d’Orobitg persegueix un mateix fil conductor i mostra temàtiques generals, com «el pastoral, la defensa de la naturalesa, el reconeixement de l’entitat de la fauna o les impressions del medi natural lliure i salvatge», així ho va puntualitzar l’artista durant la presentació. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT