PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

Lluita contra les tripulacions professionals a la Copa del Rei

Marcel Lescano, amb l’Audax Energia, competeix a la badia de Palma a la classe IRC 1

Per JOAN JOSEP BLASCO

L’Audax Energia, a la darrera edició del Trofeu comte de Godó.
L’Audax Energia, a la darrera edició del Trofeu comte de Godó. | A.E.
La Copa del Rei, una de les proves punteres del Mediterrani, comença a rodar dilluns. Més de 120 vaixells representant divuit països prendran part a la 35a edició. Com és habitual els últims anys hi haurà representació andorrana, en la figura de Marcel Lescano, que forma part de la tripulació de l’Audax Energia. Seran sis dies de regates a la badia de Palma de Mallorca. La flota està dividida en vuit classes: ORC 1, ORC 2, IRC 1, X-35, J80, Maxi 72, Swan 45 i GC32.
 
Demà es realitzen els entrenaments oficials per acabar de posar els vaixells a punt. L’Audax Energia, un TP52 dels armadors Toni Guiu i Pablo Garriga, participa a la classe IRC 1. A la categoria són dotze les embarcacions que entren en joc, que tenen entre cinquanta i vuitanta peus d’eslora. La major part són TP52, amb un total de vuit. Entre aquests destaca la presència de l’actual campió de la classe, l’Azzurra. Hi haurà una barreja d’equips professionals i amateurs, entre els quals alguns que participen al circuit 52 Super Series, com el mateix Azzurra i l’Alegre. Altres que no són professionals també volen dir la seva, com l’Audax Energia, el Duebde i el Plis Play, que és el més gran de la flota.
 
Pel nivell que es troba dins la flota de la classe, «si quedem a meitat de la classificació ja serà un triomf», afirma Lescano, que farà de trimmer d’spinnaker dins d’una tripulació de quinze components. L’Audax Energia es presenta a les illes Balears després d’haver aconseguit aquesta temporada un tercer lloc a la PalmaVela, i un onzè al Trofeu comte de Godó i el Trofeu SM la Reina. La preparació que porten realitzant al llarg de l’any els fa ser optimistes de desenvolupar un bon paper tenint en compte amb qui compartiran camp de regates. «Ens trobem en un nivell molt bo de forma. Estem entrenant permanentment cada cap de setmana i tenim tots els automatismes adquirits», que els farà anar a totes: «Arriscarem al màxim. Navegarem sense complexes perquè podem fer soroll. Només hem de procurar no equivocar-nos, perquè qualsevol errada ens pot deixar molt enrera tenint en compte el nivell que hi ha». Guiu confia en el rendiment que puguin donar perquè «hem preparat el vaixell el millor possible i hem entrenat molt per fer-ho el millor possible».
 
Demà es realitzen els entrenaments oficials i a partir de dilluns arrenca la competició. La classe IRC 1 comptarà amb un màxim de 10 proves barlovent/sotavent i una costanera, programada per dimecres. Els divuit països que estan representats en aquesta edició de la Copa del Rei són Rússia, Itàlia, Gran Bretanya, Espanya, França, Alemanya, Suïssa, Portugal, Xile, Estats Units, Argentina, Polònia, Bèlgica, Suècia, Mònaco, Japó, Holanda i les illes Verges Britàniques.

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT