PUBLICITAT

Andorra la Vella

Detalls que poden sumar estrelles

El nou reglament de classificació hotelera recull requisits obligatoris i d’altres optatius

Per Meritxell Prat

Turistes a la recepció d’un hotel del país.
Turistes a la recepció d’un hotel del país. | MARICEL BLANCH

Que un hotel es trobi en bon estat de netedat i conservació, que disposi de terra antilliscant a les dutxes i banyeres o que tingui servei de neteja diària de l’habitació i de la cambra de bany són alguns dels requisits que han de complir de manera obligatòria tots els establiments del país, siguin de la categoria que siguin, segons fixa el nou reglament de classificació hotelera. Fins aquí, requisits d’allò més habituals i que semblen de sentit comú.


Però tal com es va explicar la setmana passada en la roda de premsa posterior al consell de ministres, també s’han fixat un seguit d’ítems de compliment voluntari que poden contribuir a fer que l’establiment en qüestió guanyi punts i pugui assolir una categoria superior. El Butlletí Oficial del Principat (BOPA) va fer públic el reglament i tots els detalls que hi van associats i que seran vigents a partir del 3 de setembre.


Entrant una mica en curiositats, pel que fa als elements voluntaris es pot veure que disposar de canviador de nens als banys de les zones comunes, fa sumar cinc punts a qualsevol establiment, una puntuació que també es donarà a aquells establiments que tinguin a disposició dels clients una cadira de rodes o que en la sala guarda-esquís disposin d’assecador de botes. Cinc punts també ho valdrà el fet de disposar d’un telèfon al bany per a trucades internes, oferir música al bany o tenir una màquina neteja sabates per planta.

Mobilitat elèctrica  

L’arribada del vehicle elèctric també obliga a posar-se les piles al sector hoteler. Malgrat que no és un requisit obligatori a cap categoria, el fet de tenir una estació de càrrega per a vehicles elèctrics (cotxes, bicis, etcètera) donarà una puntuació de 20 a aquells establiments que decideixin posar-ne un al seu aparcament.


I malgrat que l’eficiència energètica i les certificacions ambientals estan a l’ordre del dia, el reglament preveu com a voluntari i valorat en 20 punts el fet de disposar d’una certificació de qualitat o ambiental oficial.


En el cas de l’alimentació, també es fa palès la voluntat d’oferir solucions per a les al·lèrgies i nus hàbits alimentaris. Així es donaran 10 punts per donar esmorzar complet sense gluten o sense lactosa i també per a qui ofereixi esmorzars especials vegans, vegetarians o kosher, per exemple. El mateix criteri s’aplicarà en el cas del dinar i el sopar i també es premiarà oferir menús amb cuina dietètica i infantils.


De la mateixa manera, a excepció dels cinc estrelles que ho tenen com a requisit obligatori, es donaran cinc punts als hotels que ofereixin suc de taronja natural per esmorzar. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT