PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El pla per convertir Andorra la Vella en Zona 30 segueix en peu

Mobilitat pretén transformar algunes de les artèries principals de la vall central després de Meritxell

Per Victoria Gómez Pérez

Uns agents de circulació a l'avinguda Meritxell.
Uns agents de circulació a l'avinguda Meritxell. | MARICEL BLANCH

El pla estratègic de mobilitat que té com a objectiu fer el trànsit més fluid en les parròquies centrals, es troba en la seva fase final de redacció. Segons el cap de Mobilitat, Jaume Bonell, l’informe estarà enllestit abans de Meritxell i serà aleshores quan se sabrà públicament la viabilitat, o no, de transformar algunes de les artèries principals d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Una de les mesures més importants que es podrien prendre és la de convertir la capital en Zona 30, el que limitaria la velocitat de la circulació en tot l’àmbit urbà i compliria els desitjos del comú expressats ja fa uns mesos. Bonell va considerar ahir, a més, que aquesta és la tendència generalitzada en les ciutats més poblades dels països veïns, perquè s’ha demostrat que l’obligatorietat de reduir la velocitat minimitza les infraccions i, conseqüentment, les situacions de perill. «Com menys velocitat, menys accidents», va assegurar el cap. 

 

Espai per a la bici

Entre altres mesures, també destaquen les de fer de sentit únic els carrers més transitats d’ambdues parròquies i crear rotacions de trànsit que eliminin la circulació permanent quadriculada que hi ha avui dia. Bonell també va avançar que es preveu incorporar un carril bus i un carril bici entre els carrers de Nacions Unides, Consell de la Terra i una part de Prat de Creu. Amb el servei de Cicland a l’alça, és precisament el carril exclusiu per a ciclistes el principal reclam del nou pla. «És molt important que a la vall central hi hagi carrils bici, però no com els coneixem normalment, sinó que aquests han de ser segregats per oferir més i millor seguretat a l’hora de circular», va apuntar Bonell. Aquesta segregació, raona el cap de Mobilitat, no requerirà una campanya específica de convivència entre ciclistes i conductors, ja que «cadascú anirà pel seu carril i serà responsable de les seves normes, de manera que les bicicletes quedaran aïllades». Això, però, no evita que «s’hagi de treballar molt la comunicació», ja que «en un país com el nostre, on el cotxe està molt arrelat», és important insistir en el respecte mutu. 

Amb tot, el pla no inclou l’ampliació de carrers únicament per a vianants, però des del departament de Mobilitat no descarten convertir la part baixa de l’avinguda Meritxell en zona permanentment tancada a l’accés rodat.

 

Aplicació mòbil

D’altra banda, el Consell de Ministres va aprovar la  setmana passada la convocatòria d’un concurs públic nacional per implantar una aplicació de telefonia mòbil d’informació de la mobilitat andorrana. L’objectiu principal d’aquest projecte, segons va explicar el ministre portaveu, Jordi Cinca, és informar de manera directa, instantània i a temps real de les incidències del trànsit, així com de possibles alternatives de mobilitat existents, proposant altres itineraris. Les funcionalitats bàsiques que es pretenen desenvolupar són la consulta de càmeres de trànsit; notificacions via push evitant un SMS per tal que la recepció sigui més ràpida, fiable i personalitzada; accés al mapa continu del trànsit; informació de campanyes de seguretat viària; informació dirigida als actors gestors de Mobilitat (Servei de Policia, Agents de Circulació Comunals). El concurs ja està en marxa i la data límit de presentació d’ofertes és el proper 26 de setembre. 

Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT