PUBLICITAT

Andorra la Vella

Incentivar el consum

L’Andorra Shopping Festival espera rebre mig milió de visitants amb l’objectiu de «fer viure una experiència al voltant de les compres»

Una de les sis obres del ‘mapping’ de l’Andorra Shopping Festival.
Una de les sis obres del ‘mapping’ de l’Andorra Shopping Festival. | Maricel Blanch

La sisena edició de l’Andorra Shopping Festival va començar ahir amb un mapping urbà al principal eix comercial del país, format per sis obres creades per tres artistes andorranes que mostraran la moda al mig milió de visitants que espera rebre la cita, un 4% més respecte a l’edició anterior. L’objectiu és «fer viure una experiència al voltant de les compres i que els comerciants se’n puguin beneficiar», va explicar la directora de màrqueting i comunicació d’Andorra Turisme, Noemí Pedra, durant la inauguració. En aquest sentit, l’afluència de gent a les avingudes Meritxell i Carlemany va ser notable durant tot el dia. Per davant, 10 dies plens d’activitats al carrer, com concerts musicals de diferents grups, tallers infantils, un beauty room i jornades gastronòmiques. 

«Cada any aprofitem el festival per fer compres de cara a l’hivern i portar als nens a diferents activitats, perquè tenen festa a l’escola», va explicar Laura Martínez, una resident de 36 anys que passejava per Meritxell amb els seus dos fills. «Està bé que facin activitats al carrer, així trenquem amb la rutina i veiem una Andorra diferent», va dir Jordi Areny, un altre resident de 39 anys mentre observava una de les videoprojeccions de les artistes Samantha Bosque, Zoe i Anna Mangot. Les sis obres del mapping es mostraran durant tot el festival. La videoprojecció, en canvi, només es projectarà els caps de setmana entre les 18 i les 23 hores. «Són una manera de mostrar-nos atractius cap als turistes i que ells puguin veure que a Andorra sempre tenim activitats per oferir a tothom», va afirmar Pedra sobre les obres exposades, les activitats organitzades i els treballs d’envelliment de les zones cèntriques que s’han fet recentment. 

Desconeixement 

Si bé els andorrans i residents coneixen el festival, no és el cas dels turistes que ahir passejaven per l’eix comercial, que van mostrar el seu desconeixement sobre la cita. «Hem vingut a passar el pont de Tots Sants i aprofitarem per fer compres, com sempre fem quan venim, però no sabíem que hi havia aquesta celebració», va comentar Sónia López, una espanyola de 31 anys que ha vingut al Principat amb la seva parella, que va preguntar si aleshores hi havia descomptes a les botigues. Una pregunta que també va fer José Martos, espanyol de 52 anys, quan se li va explicar el festival. «Hem vingut a passar el pont perquè els meus fills volen comprar coses d’electrònica», va detallar.

Ajuda als comerciants 

Andorra Turisme creu que l’afluència d’assistents d’aquesta edició serà major pel fet que el festival coincideix amb el pont de Tots Sants. «Això també ajudarà als comerciants. A més, ara és bona època comercial: l’Andorra Shopping Festival és una bona manera d’inaugurar la temporada d’hivern i la campanya de Nadal», va assegurar Pedra. Moltes botigues han preparat ofertes i descomptes per incentivar les vendes durant el festival. 

PUBLICITAT
PUBLICITAT