PUBLICITAT

Escaldes-Engordany

El Govern farà una prova pilot per allargar el Bus Exprés fins a les deu

La concessionària de la línia admet queixes per ampliar l’horari però abans vol conèixer la demanda real

Per Lara Ribas

Un autobús de la Línia Exprés efectua una parada per deixar i recollir passatgers.
Un autobús de la Línia Exprés efectua una parada per deixar i recollir passatgers. | Maricel Blanch

El Govern durà a terme, a partir del proper dilluns 18 de novembre, una prova pilot per allargar el servei del Bus Exprés fins a les 22.00 hores en els dos sentits. Segons va explicar a aquest rotatiu el director general de la companyia explotadora (Autocars Nadal), Bartomeu Gabriel, els ha arribat alguna queixa dels usuaris demanant que la línia ampliï l’horari. «Tot i així, ara mateix no sabem si són dues persones o 200 qui tenen aquesta necessitat; per això hem de fer una prova i veure quina és la demanda real», va argumentar Gabriel. 

La previsió és allargar la prova pilot fins al 31 de desembre. De tota manera, el director general va indicar que es reuniran amb el Departament de Transports al cap de 15 dies per fer una primera valoració dels nous horaris tot i que la prova s’acabi allargant fins a finals d’any. Pel que fa als recursos per ampliar aquesta mitja hora, seran els conductors de la darrera franja qui faran el servei fins a les deu de la nit. «Haurem de pagar-los 30 minuts més. Ara bé, en cas que s’acabi consolidant el canvi, parlarem amb el Govern sobre una possible aportació monetària per cobrir-ho», va precisar Gabriel. 

Altres ajustos

Més enllà d’aquesta prova pilot, el Bus Exprés canviarà la freqüència de pas dels dissabtes a partir de la següent setmana. Si bé ara passava cada deu minuts, Gabriel va explicar que en ser un dia festiu no hi ha tanta afluència de gent i que per optimitzar el servei han demanat reduir la freqüència de pas a 15 minuts. «Aquest canvi el compensarem començant el servei una mica abans al matí i acabant-lo una mica més tard a la nit», va apuntar.

Bartomeu Gabriel: «Aquestes millores eren les prioritàries, però seguim escoltant les peticions i els suggeriments dels usuaris [...]»

I cal recordar que des del passat dilluns va canviar-se la ubicació de tres parades de la mateixa línia per millorar-ne l’eficiència. Concretament, van anul·lar-se les parades Terra Vella, en sentit Sant Julià de Lòria, i Pont de Tobira, en tots dos sentits del recorregut, amb l’objectiu que els autobusos no hagin de fer el gir a les rotondes corresponents. En substitució a aquestes dues parades, els autobusos s’aturen davant de l’Estació Nacional d’Autobusos en els dos sentits de la marxa i, a més, fan parada a la Rotonda Escaler en sentit la parròquia laurediana per tal de donar servei a una zona que fins ara quedava sense cobrir. Tenint en compte que fa just cinc dies d’aquests canvis, Gabriel va indicar que «els passatgers s’hi han d’acostumar, ja que ara els ha destarotat una mica i hi ha qui encara espera a les antigues parades perquè desconeix les noves ubicacions». Segons va destacar el director general d’Autocars Nadal, «aquestes millores eren les prioritàries, però seguim escoltant les peticions i els suggeriments dels usuaris per anar realitzant les modificacions que siguin necessàries». 

Des de la setmana passada també s’està duent a terme una campanya de control de bitllets a totes les línies d’autobús per detectar i evitar el frau. Tal com especificava el comunicat difós des del Govern, els revisors comproven si els usuaris han comprat el bitllet senzill o si bé la targeta multiviatges s’ha validat correctament.

PUBLICITAT
PUBLICITAT