PUBLICITAT

Molt més que un telèfon

FERNANDO BLANCO
Consultor de marketing online. SisèGrau Consultor de marketing online. SisèGrau

La notícia d'empresa destacada d'ahir ha estat el fitxatge per part d'Apple de l'Angela Ahrendts, la fins ara núm. 1 del gegant tèxtil Burberry i artífex de la transició d'aquesta marca del sector mitjà-alt al de luxe. Tot sembla indicar que la seva entrada a l'empresa de la poma indicaria un viratge o retorn de la marca cap al sector de prestigi, que no sorprèn si analitzem els preus dels seus últims llançaments: un iPhone 5s que en el seu model més alt s'enfila per sobre dels 1.000 € i un iPhone 5c que es ven com a low cost però que aquí a Andorra no baixa dels 600 €. Això sense entrar en l'espectacular salt qualitatiu, tant en disseny com en prestacions, en els models professionals d'ordinador, que encara no han sortit al mercat però se sap que partiran de 3.000 €.

Avui en dia, tot i els nostàlgics que encara presumeixen de no portar-ne un, el mòbil en general i l'smartphone en particular són elements imprescindibles en la vida diària, i com tot producte de consum massiu s'està segmentant en categories cada cop més fàcils d'identificar, dins de les quals Apple torna a reclamar el del hype, la novetat trencadora, vist que no pot aturar la competència dels productes de gamma mitja-baixa amb prestacions molt semblants, des del punt de vista del consumidor tipus, el de «trucada, email i Candy Crush».

L'amenaça d'Android, i ja veurem la del Windows Phone 8, van forçar l'escenari que planteja Apple, tirant cap a les gammes altes com una acció de defensa, ja que el sector mitjà-alt, territori dels Samsung GS i els Sony XZ, comença a superpoblar-se amb les noves marques xineses com Huawei, que despullen el rei Apple deixant clar que la seva gran fortalesa finalment es limita a la marca, que no és poca cosa...

¿I quin és el futurible? Unitats de preus cada vegada més baixos i amb prestacions cada vegada més acceptables, molts dels quals es comercialitzaran únicament per internet, i gammes altes emmurallades entre imatges de marca molt potents i prestacions impossibles, com el nou Lumia 1020 amb càmera de fotos de 41 Mb.

Per acabar, i a l'espera de qualsevol escenari, només comentar que la notícia del fitxatge de l'Angela Ahrendts li ha costat a Burberry una caiguda del 6% en borsa, a més a més d'una perspectiva molt interessant pel que fa al mercat de la telefonia mòbil dels pròxims mesos, quan també s'hi sumi la flamant Nokia-Microsoft. 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT