PUBLICITAT

Suspens davant les expectatives

ALEXIS ESTOPIÑAN
[email protected]

Ahir es van fer públics els primers indicadors de Vivand, la zona de l'avinguda de Carlemany convertida per a vianants.

De les enquestes, realitzades al mes d'agost, se'n pot extreure dues conclusions ben diferents, d'una banda els usuaris tenen una percepció clarament satisfactòria, mentre que els empresaris no es volen encara posicionar.

El que està evidenciant els diferents posicionaments dels empresaris, és que la conversió per a vianants del principal eix comercial d'Escaldes-Engordany, ha acabat afectant de manera desigual. Perquè la conversió per a vianants ha modificat de ple el que els economistes anomenen com a barreres d'entrada. Les barreres d'entrada vénen a ser els obstacles que apareixen a una empresa nova quan vol entrar en un mercat.

Aquestes barreres d'entrades són a les que s'han hagut d'adaptar les empreses ja instal·lades en un sector. Però quan en aquest sector canvien les normes, les barreres queden modificades de facto per les empreses que ja hi ha instal·lades en el sector. Això és el que està succeint a l'eix comercial d'Escaldes, i així es visualitza a l'enquesta realitzada a les empreses.

Els empresaris fora de la zona són completament negatius en les seves valoracions (28,3%), doncs només un 3,1% són a favor. Mentre que els empresaris dins la zona, encara no les tenen totes, perquè només el 24,8% està favor, mentre que el 19,2% hi estan en contra.

I és que al canviar les barreres d'entrada, les expectatives de futur han canviat radicalment, esdevenint contradictòries i incertes. Amb tant sols un mes de funcionament, més del 50% no es posiciona ni a favor ni en contra, un 26,5% estima que la seva empresa tindrà un impacte positiu, mentre que un 20,6% estima que serà negatiu o molt negatiu. D'aquests darrers, el 80% dels hotels es manifesten totalment en contra.

El problema s'evidencia ara, quan ja han passat tres mesos de la conversió i cinc mesos dels canvis de circulació més importants, perquè ja hi ha empreses que els ha perjudicat de forma letal, al haver de tancar arran de la conversió per a vianants. De ben segur que aquests empresaris no es quedaran amb els braços creuats.

Si convenim que la missió de Vivand és ser un eix comercial de referència al país, convindria que prevalgués la valoració dels empresaris, per sobre de les enquestes de satisfacció dels usuaris. Perquè l'impacte econòmic a les empreses és el que acabarà determinant el grau de satisfacció dels consumidors, i no al rebés.



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT