PUBLICITAT

Un pizzer als Oscar

FERNANDO MEXIA

L'armeni Ararat Agakhayan mai ha estat nominat a un Oscar i ni tan sols es dedica al cinema, però va ser un dels grans triomfadors de la gala de diumenge després que un jove amb una gorra i davantal vermell aparegués per sorpresa amb tres caixes de pizza davant les càmeres del teatre Dolby .

Aquell repartidor anònim, de nom Edgar Martirosyan, va resultar ser un empleat de la cadena de pizzeries de Los Angeles Big Mama‘s & Papa's, una empresa que Agakhayan, al qual tots anomenen Aro, va crear amb el seu germà a la dècada dels 90 i dirigeix en la actualitat.

«No tenia ni idea, no estava preparat. Tot va passar de manera natural», explica aquest home que ahir atenia el telèfon amb frenesí en vista de l'enrenou que els Oscar han causat a la seva cadena de franquícies.

Diumenge, Agakhayan va contemplar atònit com durant dos minuts Martirosyan i la presentadora Ellen DeGeneres lliuraven porcions de pizza de formatge i salami a Brad Pitt, Harrison Ford, Martin Scorsese, Jennifer Lawrence i Kevin Spacey, entre d'altres. Alguns tan famolencs que no van dubtar a devorar els trossos en directe. A Big Mama's & Papa' s sabien que els Oscar havien fet una comanda, però l'encàrrec consistia a portar les pizzes fins al teatre . Ningú els va advertir que formarien part de l'espectacle. «Va ser una decisió en l'últim instant presa per ella (Ellen DeGeneres). Volia sorprendre a tothom i que el repartidor sortís en directe», va explicar Agakhayan, que va indicar que DeGeneres és una client habitual.

Ahir mateix la coneguda comediant i presentadora va tornar a fer una altra comanda de pizzes pel seu programa The Ellen DeGeneres Show, va revelar l'amo del negoci. En les últimes hores, Big Mama's & Papa's ha actualitzat els seus comptes a les xarxes socials per fer-se ressò del seu pas pels Oscar i tractar de treure profit comercial. «És com guanyar una butlleta de loteria», va comentar el professor de màrqueting Andrés Terech de l'Escola de Gestió Anderson de la Universitat de Califòrnia a Los Angeles ( UCLA ).

Si s'apliquessin les tarifes publicitàries de la cadena ABC durant la retransmissió dels Oscar i la pizzeria hagués de pagar per la seva exposició, el cost de la seva promoció hauria superat els 10 milions de dòlars (7,2 milions d'euros) , segons càlculs de TMZ.

« Els van fer un regal immens. L'impacte és enorme. La seva imatge de marca va arribar a la ment de milions de persones», ha precisat el col·lega de Terech a l'Escola de Negocis Marshall de la Universitat del Sud de Califòrnia ( USC ), Ira Kalb. Els experts en màrqueting van posar l'accent en la transcendència per al futur de la pizzeria de les mesures que prengui Agakhayan a curt termini. «Haurien contractar algú que portés la comunicació, les xarxes socials i crear un anunci relacionat amb el succeït en els Oscar», va dir Kalb, per a qui «la gent ho oblidarà en un parell de dies i l'empresa s'ha d'encarregar de recordar- ho». Però Agakhayan està acostumat als grans desafiaments. La seva empresa té un rècord Guinness per oferir en els seus menús la pizza més gran del món, de dos metres quadrats , i ja té plans per repetir a la gala d'estatuetes del 2015. «Intentarem associar-nos amb Coca Cola i convertir-nos en la pizza oficial dels Oscar», ha avançat l'empresari. 



Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT