PUBLICITAT

El restaurant tindrà una app

FERNANDO BLANCO
Periodic
Foto: EL PERIÒDIC

Segons estudis publicats per Apple i Google, des del 2010 els usuaris de dispositius mòbils equipats amb iOS i Android descarreguem prop de vint mil milions d'apps. A més, un informe publicat per Gartner el 2013 revelava que durant el segon trimestre del 2012 s'havien venut al món, per primer cop, més smartphones que telèfons mòbils convencionals. Segons aquesta consultora, en només 18 mesos s'han comercialitzat uns 300 milions de smartphones mentre que la caiguda en la venda de telèfons mòbils convencionals s'enfilava al 21%, certificant l'estancament i decadència d'aquesta categoria. Aquestes dades no deixen de sorprendre'ns en la conjuntura de crisi que vivim, si tenim en compte que els smartphones són sensiblement més cars que els telèfons mòbils tradicionals.

Queda en blanc sobre negre l'excel·lent salut del mercat dels smartphones, però si ho analitzem dins el sector de la restauració, estratègic per al nostre país de turisme, veurem que la tendència s'hi consolida. Un estudi publicat per la revista sectorial nord-americana Hospitality Technology revela que el 89% dels restaurants de tot el món comptava el 2013 amb algun tipus de promoció a Internet, mentre que menys de la meitat seguia confiant, a més, en els programes de fidelització tradicionals. Aquest mateix sondeig defensa també que un 34% aposta per la utilització de codis QR, element que sol utilitzar amb molt èxit, i el 27% recorre als serveis de màrqueting que fan servir el geoposicionament facilitat pels nostres smartphones (Foursquare, Facebook Places o Google Plus).

Totes les fonts que puguem consultar coincideixen: utilitzem cada vegada més smartphones no important l'edat ni el nivell sociocultural, i cada vegada descarreguem més apps convertint aquests dispositius en una extensió del nostre cos. Sumar a això la pressió de les webs d'opinió com TripAdvisor i la creixent competència entre locals, que comencen a entendre la importància de l'anomenat Moment Zero de la Veritat (ZMOT), fa que els professionals de l'hostaleria siguin cada vegada més conscients de la importància d'aquests dispositius per arribar a un públic el nivell d'exigència no deixa d'incrementar-se, sent aquesta només una de les raons per les que qualsevol restaurant que vulgui ser competitiu aquest any necessitarà una app a la seva mida. 


Per a més informació consulti l'edició en paper.



Comenta aquest article

PUBLICITAT
PUBLICITAT